RESEARCH TITLES

  • to develop the logical argumentation of architectural design, 
  • to search the interfacing area between the human behavior and the syntactic measurands,
  • to search the essence of the syntactic measurands e.g. isovist, graph, radial data and the volumetric ones,
  • to search pedestrian movements on urban areas as an extent of complex building configurations,
  • to evaluate syntactic outcomes of urban planning and design solutions based on human movements,
  • to develop way finding, orientation and evacuation strategies / models for complex buildings,
  • to evaluate or examine the design of complex buildings in emergency cases due to the way finding, orientation and evacuation,
  • to develop innovative syntactic based models /software for the evacuation of complex buildings.
ONGOING RESEARCHES

Bilim Merkezlerinin Dizimsel Özelliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Mekansal Tercih ve Öğrenim Düzeylerine Etkisinin Araştırılması 

Project Coordinator / Proje Yürütücüsü: Nevşet Gül Çanakçıoğlu

Researcher / Araştırmacı: Mehmet Emin Şalgamcıoğlu

Advisors / Danışmanlar: Alper Ünlü, Erincik Edgü

 

The Effects of Space Syntax and Isovist Parameters on Wayfinding Behaviour in Complex Buildings.

Project Coordinator / Proje Yürütücüsü: Alper Ünlü

Researchers/ Araştırmacılar: Erincik Edgü,Mehmet Emin Şalgamcıoğlu, Nevşet Gül Çanakçıoğlu, 

COMPLETED RESEARCHES

Mekan Kurgusu ve Kullanıcı Davranışı Arasındaki İlişkinin Ölçümlenmesi: İstanbul Çeper İlçe Belediyelerindeki Kent Meydanı Düzenlemelerine Kullanıcı Odaklı Yaklaşımlar, Tübitak Araştırma Projesi 1001, 2019.

Project Coordinator / Proje Yürütücüsü: Özlem Özer

Researchers / Araştırmacılar: Sertaç Erten Çimen, Turgay Kerem Koramaz

 

Fiziksel Aktiviteyi Teşvik Edici Yapılaşmış Çevre Etmenleri ile Obeziteyi Önlemek: İlköğretim Öğrencilerinde Okula Yürüyerek Erişim

Project Coordinator / Proje Yürütücüsü: Ayşe Özbil Torun

Researchers / Araştırmacılar: Demet Yeşiltepe, Fatih Terzi, Görsev Argın, Can Ergün, 

 

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top